چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

تيتر اخبار ايران: :نام نويسي 240 هزار نفر در سامانه سماح/ توقيف چندين رواديد جعلي عراقي در مرزها

۱۱ بازديد


خبر اختصاصي:
مسابقات پارالمپيك در حالي به پايان رسيد كه مرگ دوچرخه سوار كشورمان تلخ ترين رويداد كاروان ايران و همچنين كميته بين المللي المپيك بود. آقاي گلبارنژاد  در مسير مسابقه دوچرخه سواري كوهستان در شيب تند مسير كنترل خود را از دست داد و ساعاتي پس از ورودش به بيمارستان جان خود را از دست داد. اين تلخ ترين خبر تاريخ پارالمپيك براي ايران بود. در مراسم اختتاميه يك دقيقه سكوت به احترام اين ورزشكار كشورمان همه جا را فراگرفت. همچنين پررچم كشورمان نيمه برافراشته ماند

خبر اصلي:
حميد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس، درباره آخرين آمار ثبت‌نام زائران ايراني در سامانه سماح گفت: تاكنون بيش از 240 هزار نفر در اين سامانه براي حضور در راهپيمايي اربعين ثبت‌نام كرده‌اند.

وي با بيان اينكه رواديد زائران ايراني طبق برنامه‌ريزي‌هاي قبلي هم‌اكنون در 4 كنسولگري عراق در تهران، اهواز، مشهد و كرمانشاه صادر مي‌شود، افزود: با نزديك شدن به ايام اربعين، ثبت‌نام در سامانه سماح سرعت مي‌گيرد؛ ضمن اينكه هم اكنون صدور رواديد سهل‌تر شده است البته به تدريج هم 12 مركز به كمك كنسولگري‌هاي عراق براي صدور رواديد خواهند آمد و آنها نيز رواديد زائران ايراني را صادر مي‌كنند.

محمدي ضمن هشدار به مشتاقان حضور در راهپيمايي اربعين به دليل فعاليت‌هاي غيرمجاز برخي افراد براي صدور رواديد غيرقانوني تصريح كرد: روز گذشته چندين مورد ويزاي جعلي عراقي در مرزهاي خروجي توقيف شده است.

وي افزود: بهتر است مردم با اطمينان خاطر از دريافت رواديد قانوني در سامانه سماح ثبت‌نام كنند.

معاون اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت اظهار داشت: زائران ايراني كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند، بايد از طريق اين سايت اقدام به تكميل مراحل ثبت‌نام و واريز هزينه‌هاي صدور رواديد كنند. ضمن اينكه تاكنون 60 هزار نفر تمامي مدارك كه بايد ارائه و وجوهي را كه بايد واريز مي‌كردند را به دفاتر زيارتي تحويل دادند.

محمدي خاطرنشان كرد: مسئوليت سازمان حج و زيارت در اين برهه زماني ايجاد تسهيلات ثبت نام مردم براي حضور در اربعين است ضمن اينكه اقدامات غيرقانوني و غيرمجاز برخي افراد كه وعده‌هاي غيرقانوني براي صدور رواديد مي‌دهند را دنبال كرده و از مراجع قضايي و قانوني مي‌‌خواهيم با اين اينگونه اقدامات مقابله و برخورد كنند.

معاون اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه هم اكنون رشد آمار ثبت نام در دهه اول محرم به دليل عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) كند شده است، گفت: بلافاصله پس از ايام تاسوعا و عاشورا و با نزديك شدن به ايام اربعين شاهد حجم سنگيني از ثبت‌نام‌ها براي سفر به عراق هستيم.

محمدي خاطرنشان كرد: مدت اقامت با ويزاي اربعين در كشور عراق 20 روز است.

وي افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح، از 16 شهريور آغاز شده و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.