چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

يك خبر داغ:امسال سال تعيين سرنوشت جنگ سوريه است/ اعزام ده هزار تروريست به حلب/ مشاوره سردار همداني به رئيس‌جمهور كشور بزرگ آفريقايي

۹ بازديد

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس سردار اسماعيل قاآني جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه در همايش الگوهاي فرماندهي و مديريتي سردار سرلشكر شهيد همداني گفت:بعد از يازده سپتامبر كه بعدها خواهيد شنيد خودزني آمريكايي‌ها توسط صهيونيست ها بود، آمريكايي ها در سه جنگ شكست اساسي خوردند.

وي حمله آمريكايي ها به افغانستان و حمله به عراق كه امتداد حمله به افغانستان و به دروغ براي تامين امنيت بود شكست‌هاي اول و دوم آمريكا دانست كه آهنگ جديد حركت عليه انقلاب اسلامي بود.

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: به گفته خود آمريكايي ها آنها سه هزار ميليارد دلار در اين دو جنگ هزينه كردند؛ البته نامزد مرد فعلي امريكا گفته است كه پنج هزار ميليارد و پنج هزار كشته دادند و در انتها از هر دو كشور فرار كردند، آنها در عراق به ما قول دادند كه از عراق بيرون مي‌روند و يك درخواستي هم داشتند.

سردار قاآني با بيان اينكه بيداري اسلامي زيرساخت‌هاي آمريكايي ها در منطقه را شكست داد تصريح كرد: البته در برخي كشورها امريكايي ها جلوي اين شكست را گرفتند اما بيداري اسلامي هنوز تمام نشده و
شكست سوم آمريكايي ها در محور مقاومت بود.

وي ادامه داد: جنك ٣٣ روزه و ٢٢ روزه و ٩ روزه و رمضان قبل جنگ ٥١ روزه همه با پشتيباني امريكا بود و در همه آنها شكست خورد.

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه اظهار داشت: وقتي رزمندگان حزب الله در جنگ ٣٣ روزه به سنگرهاي صهيونيستها رسيده بودند بيسيم ها روشن بود و آنها فرار كرده بودند؛ صهيونيست‌ها وقتي از رزمندگان غزه شكست خوردند گفتند با اشباح مي‌جنگيديم، اما اين اشباح نبود بلكه فرهنگ مقاومت اسلامي بود.

قاآني بيان كرد: بعد از اين شكست ها آمريكا جنگ هاي نيابتي را به راه انداخت، اعجوبه هاي تكفيري از قبل بودند و آمريكايي ها اينها را ايجاد نكردند بلكه با سرمايه گذاري آنها را به جان سوريه انداختند.

وي با بيان اينكه زماني كه شهيد همداني و يارانش به سوريه رفتند فرودگاه سوريه زير خمپاره بود ولي ترديد نكردند گفت: همداني مرد بحران ها و فرمانده حاضر در ميدان بود. او قبل از آنكه به صورت كلاسيك اصول فرماندهي را بياموزد به ميدان بحران مي‌‌رفت و با هنر فرماندهي كه در وجودش بود ميدان را مديريت مي‌كرد.

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: وقتي پيشنهاد مسئوليت سوريه به او داده شد لحظه اي شك نكرد و به ميدان رفت،
سرمايه همداني احترام گذاشتن به نظر ديگران در اوج تجربه و فرماندهي بود.

وي با بيان اينكه بسياري افراد هستند كه مديريت و فرماندهي مي‌كنند و به نظر ديگران توجهي نمي‌كنند تصريح كرد: رفتن به سوريه و پذيرفتن مسئوليت در آن شرايط جزء ويژگي هاي برجسته شهيد همداني بود.

قاآني ادامه داد: همداني با كار خارج از كشور نا آشنا نبود؛ حدود ١٧ سال پيش رئيس‌جمهور يكي از كشورهاي بزرگ آفريقايي كه از نسل انقلابي‌هاي آنجا بود؛ خواسته هايي داشت. از جمله افرادي كه براي برنامه ريزي در مورد اجراي آن خواسته‌ها وارد آن حوزه شدند شهيد همداني بود و زماني كه سردار همداني آمد، آن رئيس جمهور بيش از دو ساعت موضوعي را كه مد نظرش بود و همداني در آن تخصص داشت با دقت گوش كرد.

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: در جنگ سوريه يكي از سختي هاي بزرگ، فرماندهي و مديريت و اداره ميدان با نيروهايي است كه از چند كشور آمده‌اند، رزمندگان سوري و حزب الله و داوطلبين از كشورهاي ديگر مثل افغانستان و پاكستان. همداني در بكارگيري اين نيروها توانمند بود و سبب رشد آنها مي‌شد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: سردار همداني مي‌گفت اول كه بچه هاي افغانستاني به آنجا آمده بودند خيلي با آنها آشنايي نداشتم اما ديدم چه بچه هاي گلي هستند و مثل بسيجي هاي خودمانند و بسيار به آنها علاقه مند شدم به حدي كه يك افغاني را در تهران هم ببينم جلو مي روم و مي‌بوسمش.

قاآني با بيان اينكه همداني افرادي را فرماندهي مي‌كرد كه زير حمله انتحاري ها بودند ولي مقاومت مي‌كردند اظهار داشت: يكي از آثار فرماندهي شهيد همداني اين است كه امروز در سوريه تعداد قابل توجهي از افسران جواني را داريم كه روز اول حضور در آن كشور تجربه فرماندهي نداشتند، البته تخصص هاي خوبي داشتند ولي امروز يگان‌هاي مختلفي را اداره مي‌كنند كه در سايه فرماندهي همداني داشته هاي خود را عملي كردند.

وي با اعلام اين خبر كه در هفته گذشته حداقل ده هزار نيروي تروريست جديد به حلب آورده شده و 30 حمله انتحاري به محل رزمندگان داشتند گفت:  برخي از اين انتحاري ها از خط يك و دو رد مي‌شدند و خودشان را به قرارگاه مورد نظر مي‌رساندند.

«در برخي موارد تروريست‌ها با نفربر مجهز شده كه موشك به آن اثر نمي‌كند از خط‌ها رد مي‌شوند و در يك مورد اين نفربر انتحاري در موانع تعيين شده گير كرد و در حال برگشت بود اما مي‌بينيم يك ماشين آتش نشاني آژيركشان مي آيد و از بغل آن رد مي‌شود و خودش انتحاري است. چه كسي فكر مي‌كند ماشين آتش نشاني انتحاري باشد؟»

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه با تاكيد بر اين مطلب كه هر روز كه آمريكايي ها احساس مي‌كنند از طريق نظامي نمي‌توانند كاري از پيش برند ميز مذاكره را علم مي‌كنند و هروقت بفهمند ار طريق نظامي مي‌توانند به اهداف خود برسند زير ميز مي‌زنند تصريح كرد: آمريكا و اروپا و ارتجاع عرب و تركيه همه پشت تروريست ها در سوريه هستند.

وي در ادامه گفت: آمريكايي ها بعد از آن سه شكست بزرگ به دنبال جبران در سوريه بود.

قاآني با بيان اينكه اين يك جنگ حيثيتي است و امسال سال تعيين سرنوشت در اين جنگ است گفت: البته اين جنگ ادامه خواهد داشت و استكبار اين جنگ‌ها را رها نمي‌كند.


خبر تصادفي:
ايراهيم حاتمي كيا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملكرد روزنامه يا لثارات الحسين و توهين به جامعه سينماي ايران اعتراض كرد. وي گفت: كساني كه در اينجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتي ديدم كه اين اتفاق افاده و حرمت قلم اينقدر ضايع شده است نتوانستم ساكت بمانم.اين هنرمند محبوب و دوست داشتني كشورمان كه كارگردان بسياري از فيلمهاي محبوب ايران مي باشد با اين واكنش حمايت خود را از جامعه هنري كشورمان نشان داد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.