سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

اين خبر را بخوانيد:آزادي 9 روستا و رسيدن تجهيزات «الحشد الشعبي» به غرب موصل

۳ بازديد

شرح خبر:

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق امروز پنجشنبه در چهارمين روز نبرد آزادسازي موصل (مركز استان نينوي) مي‌گويد، سرعت پيشروي نيروها، بيش از حد پيش‌بيني‌شده از قبل بوده است.

به گزارش «رووداو»، العبادي با تمجيد از «مبارزه مشترك ارتش عراق و نيروهاي پيشمرگه (كردستان)» آن را «همكاري نظامي بي‌سابقه در نينوي ميان نيروهاي فدرال (مركزي) و پيشمرگه» خواند.

العبادي مي‌گويد، براي اولين بار در تاريخ عراق، پيشمرگه و نيروهاي عراق، با همكاري و هماهنگي كامل دوشادوش هم مي‌جنگند و در حمايت از خاك عراق و مردم مشتركا كار مي‌كنند.. براي اولين بار در 25 سال گذشته، نيروهاي عراق با موافقت دولت اربيل،‌ وارد منطقه كردستان شده‌اند و اين دليلي بر اتحاد همه مقابل داعش است.

نخست‌وزير عراق همچنين تصريح كرد كه «نيروها در پيشروي خود به سوي موصل، جلوتر از برنامه هستند و جلوتر از جدول زمانبندي شده‌اي كه قبل از آغاز حمله آماده شده بود».

رسيدن تجهيزات الحشد الشعبي به غرب موصل

بخش رسانه‌اي «الحشد الشعبي» (نيروهاي داوطلب مردمي) امروز پنجشنبه اعلام كرد بخش زيادي از تجهيزات و ادوات اين نيروها براي آغاز عمليات زميني الحشد الشعبي، به محور غربي موصل انتقال داده شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «الوسط»، عمليات آزادسازي موصل در امروز پنجشنبه (چهارمين روز) با پيشرفت سريع نيروهاي عراقي همراه بود و نيروهاي مبارزه با تروريسم توانستند منطقه «برطله» را از سه محور محاصره كنند و نيروهاي پيشمرگه براي وارد شدن به منطقه «بعشيقه» برنامه‌ريزي مي‌كنند.

آزادسازي 9 روستا در شمال و جنوب موصل

منابع عراقي اعلام كردند نيروهاي شركت كننده در عمليات موصل موفق شدند 9 روستا در شمال و جنوب اين شهر را آزاد كنند.

«مقداد فارس السبعاوي» بزرگ عشيره «السبعاوين» در جنوب موصل به خبرگزاري آلمان گفت: بخشي از نيروهاي عراقي و نيروهاي عشيره السبعاوين صبح امروز طي عملياتي روستاهاي « سيداوه ، المكوك ، الخباطه ، المناوير ، الصلاحيه ، الخالديه وخنيصات» را پس گرفتند.

منابع ديگر اعلام كردند نيروهاي عراقي و پيشمرگه موفق شدند روستاهاي «باريما و النوران» را در شمال موصل آزاد كنند.

آزادي كامل موصل در ماه نوامبر

«مشعان الجبوري» نماينده پارلمان عراق از حزب «جبهه اصلاح» امروز پنجشنبه درباره آزادسازي شهر موصل گفت كه اين اتفاق در ماه نوامبر كامل مي‌شود.

به گزارش «رووداو»، الجبوري مي‌گويد‌ «مطمئناً خسارت‌هايي هست. اما اينها كمتر از آني است كه توقع احتمال مي‌داديم و پيشروي نيروها سريعتر از توقع بود.

الجبوري افزود: قطعا موصل به آغوش ميهن در ماه نوامبر (ماه بعد) باز مي‌گردد. همانطور كه ما را در سال 2003 ديديد، ماه آينده نيز ما را در موصل خواهيد ديد.


خبر تصادفي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.