سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

يك خبر جديد: :راه‌اندازي قرارگاه مبارزه با قاچاق در آذربايجان غربي

۳ بازديد

شرح خبر:


به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، سامان غني‌زاده پيش از ظهر امروز در نشست خبري كه در سالن جلسات پليس آگاهي استان برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازي قرارگاه مبارزه با قاچاق در استان نتايج مثبت زيادي را به دنبال داشته است.

وي با اشاره به اينكه در حوزه دستگيري قاچاقچي رشد 39 درصدي طي هفت ماه امسال در استان داشته‌ايم، ادامه داد: همچنين امسال 760 دستگاه خودروي قابل استفاده در قاچاق توقيف شده بنابراين 13 درصد رشد در توقيف خودروي حامل كالاي قاچاق رخ داده است.

غني‌زاده به متلاشي شدن 31 باند قاچاق كالا در سال جاري و 17 باند در سال گذشته اشاره كرد و افزود: 236 ميليارد ريال ارزش مالي كالاهاي مكشوفه از قاچاقچيان در سال جاري است كه نسبت به سال گذشته جهش 48 درصدي دارد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي مبارزه با قاچاق كالاهاي ممنوعه، دخانيات و كالاهاي گمركي را جزو اساسي‌ترين محورهاي فعاليت اين مجموعه در استان دانست و بيان داشت: در اين ارتباط بين نهادهاي درون‌سازماني و ساير ارگان‌ها تعامل مضاعف وجود دارد.

*دستگيري بيشاز 2 هزار نفر در آذربايجان غربي

وي با اشاره به دستگيري 2 هزار و 616 نفر سارق در استان طي هفت ماه امسال، ادامه داد: از اين تعداد يك‌هزار و 936 نفر سابقه اعتياد دارند به عبارت ديگر 74 درصد سارقان به سوء مصرف مواد مخدر مبتلا هستند.

غني‌زاده با اشاره به اينكه از بين افراد دستگير شده يك‌هزار و 753 نفر يعني 67 درصدشان سابقه تكرار جرم دارند، ادامه داد: بنابراين بازدارنده نبودن مجازات‌ها و محكوميت‌ها را بايد از اين آمار و ارقام نتيجه بگيريم و در اين راستا براي چاره‌انديشي اقدام كرد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي با اشاره به اينكه از بين افراد سارق 343 نفر بي‌سواد، 2 هزار و 250 نفر ديپلم، 26 نفر از مدارج تحصيلي بالايي برخوردار هستند، گفت: در هفت ماه امسال 47 باند سرقت با عضويت و فعاليت 143 نفر متلاشي شده است.

وي با اشاره به اينكه 594 فقره سرقت بعد از متلاشي شدن باندها كشف شده است، يادآوري كرد: همچنين در اين راستا 67 واحد صنفي كه نسبت به خريد و فروش اموال مسروقه مبادرت مي‌كردند پلمپ شده است.


خبر تصادفي:
توليدات داخلي در ايران روز به روز بيشتر شده و كيفيت آن نيز افزايش مي يابد.توجه به اين مورد كاملا ضروري است بايد در ايران فرهنگ سازي شود تا مردم رو به خريد اجناس توليد داخل بياورند تا چرخه اقتصادي توليدات داخلي كشور پا به روند پيشرفت بگذارد.امروزه شاهد آن هستيم كه بيش از گذشته به توليدات داخلي توجه ميشود و همايت هاي مناسبي از جانب دولت براي اين محصولات و ادامه روند كاري آن ها ميشود.خوشبختانه استقبال مردم از اين توليدات داخلي بسيار خوب بوده است و رفته رفته بايد اين روند خوب را نيز بهبود بخشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.