چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳

تيتر خبر جديد ايران :2 روز تا آزادسازي كامل جنوب استان نينوي/ تسلط حشد الشعبي بر اتوبان موصل به رقه/ طرح بزرگ سياسي براي دوران پساداعش

۵ بازديد

شرح خبر:

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، عمليات آزادسازي موصل پس از ماه‌ها كشمكش و اختلافات و رايزني‌هاي سياسي ساعت 2 بامداد روز دوشنبه (26 مهر 1395) با دستور مستقيم «حيدر العبادي» به عنوان نخست‌وزير و فرمانده كل نيروهاي عراق آغاز شد.

شهر موصل مركز استان نينوي به عنوان سومين شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره محسوب مي‌شود و استان نينوي با 32 شهر بزرگ و كوچك پس از استان الانبار دومين استان بزرگ عراق است.

در عمليات «نبرد موصل»، نيروهاي ارتش، نيروهاي يگان مبارزه با تروريسم، پليس فدرال، الحشد الشعبي، پليس استان نينوي و برخي نيروهاي محلي از جمله الحشد الوطني از سمت جنوب و منطقه القياره، عمليات را آغاز كردند و نيروهاي پيشمرگه نيز از سمت شرق آزادسازي مناطق را پيش مي‌برند.

اخبار لحظه‌به‌لحظه عمليات موصل را در اينجا «كانال تخصصي بين‌الملل فارس» دنبال كنيد

پيگرد داعش در سوريه

«جواد الطليباوي» از فرماندهان بسيج مردمي عراق از آمادگي كامل نيروهايش براي پيگرد عناصر داعش در خاك سوريه پس از تكميل عمليات آزادسازي موصل خبر داد.

«ابو آلاء الولائي» دبير كل «گردان‌هاي سيد الشهداء» نيز اعلام كرده است كه اين نيروها پس از آزادي تلعفر، به دنبال تروريست‌هاي داعش تا سوريه خواهند رفت.

آزادي 60 روستا در محور جنوبي موصل؛ پيشروي فراتر از انتظار است

سرلشكر «نجم الجبوري»، فرمانده عمليات نينوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد با اشاره به پيشروي بزرگ نيروهاي امنيتي عراق در همه محورهاي عمليات آزادسازي اين استان تاكيد كرد: استحكامات دفاعي داعش به سرعت در حال فروپاشي است اما به منظور حفظ جان غيرنظاميان پيشروي نيروهاي عراقي به مركز موصل با احتياط انجام مي‌شود.

فرمانده عمليات نينوا شمار روستاهاي آزاد شده در محور جنوبي موصل را بالغ بر 60 روستا خواند و گفت: آزادي قندهار داعش كه همان منطقه الشراره در جنوب موصل است و همچنين روستاهاي القياره پيشروي نيروهاي امنيتي را تسريع مي كند.

100 داعشي در حملات هوايي ارتش عراق كشته شدند

بخش رسانه‌اي عمليات آزادسازي موصل در بيانيه‌اي اعلام كرد كه در چهار حمله شب گذشته جنگنده‌هاي اف16 عراق به مواضع تروريست‌هاي داعش در شهر موصل، 100 تروريست داعشي كشته شدند.

طرح عراقِ پساداعش؛ آيا عراقي‌ها بر سر آن اجماع مي‌كنند؟

بزرگترين ائتلاف سياسي عراق طرحي براي مصالحه تمامي گروه‌ها آماده كرده و در حال رايزني با طرف‌هاي داخلي و خارجي است. مفاد طرح چيست و تا چه حد موفق خواهد بود؟ (جزئيات بيشتر)

آزادي 4 روستا از سوي الحشد الشعبي

نيروهاي الحشد الشعبي در محور غربي موصل توانستند روستاهاي «ام شنين»، «الحويش»، «الخبيرات» و «ام العظام» را پس از درگيري شديد در صبح امروز آزاد كنند.

آغاز عمليات آزادسازي منطقه «حمام العليل»/ دو روز تا آزادسازي جنوب نينوي

نيروهاي عراقي ظهر امروز عمليات بزرگ آزادسازي منطقه مهم «حمام العليل» در جنوب موصل را آغاز كردند. اين منطقه آخرين منطقه در جنوب موصل است كه كماكان در اشغال داعش قرار دارد با اين شهر 20 كيلومتر فاصله دارد.

فرماندهي عمليات استان نينوي نيز گفته است كه آزادسازي مناطق جنوبي موصل بيش از دو روز طول نخواهد كشيد.

 

آزادي 4 روستا در «حمام العليل»

سرلشگر «عبدالامير رشيد يار الله» فرمانده عمليات استان نينوي به شبكه روداوونت گفته است كه نيروهاي پليس فدرال عراق توانستند روستاهاي «المنكار»، «البزونه»، «شهلوب» و «خرار» را در منطقه «حمام العليل» آزاد كنند.

سرلشگر «رائد شاكر جودت» فرمانده كل پليس فدرال عراق نيز گفته است كه نيروهاي عراقي با فرودگاه موصل 16 كيلومتر فاصله دارند.

الحشد الشعبي 25 تروريست داعشي را از پا در آورد

الحشد الشعبي در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين نيروها در روستاي «عين الجحش» در محور غربي موصل توانستند با آتش توپخانه 25 تروريست داعشي را از پا در آروند.

در اين بيانيه همچنين آمده است كه در اين حملات، 5 خودوري بمب‌گذاري شده داعش نيز منهدم شده است.

تسلط الحشد الشعبي بر اتوبان موصل به رقه

«جعفر الحسيني» سخنگوي «حزب‌الله عراق» اعلام كرد كه اين نيروها توانستند اتوبان موصل به شهر رقه در سوريه را به كنترل خود در آورند.

درگيري‌ها در داخل شهر موصل

نيروهاي عراقي با اين كه منطقه «كوكجلي» واقع در شرق شهر موصل را روز گذشته به طور كامل آزاد كردند، اما هنوز موفق به پاكسازي كامل نشده‌اند و هر از چند گاهي صداي تيراندازي در اين منطقه به گوش مي‌رسد.

به نوشته روداوونت، يگان مهندسي ارتش عراق تلاش دارد تا بمب‌ها و مين‌هاي كار گذاشته شده را خنثي كند و در ورودي شهر نيز درگيري‌ها به شدت ادامه دارد و با وجود اينكه نيروهاي يگان مبارزه با تروريسم توانسته‌اند پيش از اين خود را به منطقه «الكرامه» برسانند اما ديگر نيروها براي ورود به اين منطقه كماكان درگير هستند و ارتش عراق اعلام كرده است كه نيروهاي عراقي در شهر موصل به مناطق «الركامه» و «قدس شرقي» نزديك شده‌اند.


خبر تصادفي:
مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران با حضور 16 تيم در حال پيگيري مي باشد. در حالي كه تا پايان هفته ششم رقابتها تيم پرمهره استقلال تهران با مربيگري عليرضا منصوريان موفق به كسب برد نشده است و تنها با 4 امتياز در رده پانزدهم جدول جا خوش كرده است. در آخرين ديدار استقلال به مصاف حريف سرخپوش پايتخت يعني پرسپوليس رفت و اين بازي حساس عليرغم حساسيت بالا بسيار سرد بود و با نتيجه صفر صفر به پايان رسيد. استقلال تهران در هفته بعد رقابتها بايد به مصاف ذوب آهن اصفهان برود و پرسپوليس نيز بايد در اصفهان به مصاف سپاهان برود. بازي استقلال تهران در روز سه شنبه در ورزگاه آزادي برگزار مي گردد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.