چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

يك خبر جديد: :فيلمساز مطرح آمريكايي گفت در عكس‌هاي جنگ ايران زندگي وجود دارد

۶ بازديد

شرح خبر:

سعيد صادقي در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با حضور در غرفه (باشگاه خبري توانا) خبرگزاري فارس اظهار داشت: آنچه در جنگ 8 ساله اتفاق افتاد دگرگوني را در عكاسي ايران شكل داد و حتي نگاه عكاس غربي نيز تغيير يافت. در واقع نگاه مستند به جنگ وارد عرصه شد.

وي افزود: ما در دوران دفاع مقدس عكاس حرفه‌اي نبوديم و حتي كلاس و دوره آموزشي هم نداشتيم اما عكس‌هاي آن موقع را با نفس آدم‌هاي جنگ در قاب‌مان بستيم و حقيقت نفس‌ها را ديديم.

عكاس دوران دفاع مقدس گفت: بنده بعد از دفاع مقدس در جنگ‌هاي ديگري شركت كردم اما جنس دفاع مقدس با جنگ‌هاي ديگر فرق دارد. هرچه نگاه مي‌كنم نفس رزمندگان دفاع مقدس در عكس‌هاي ديگر نيست گويا جنس آن آدم‌ها طور ديگري بود.

صادقي بيان داشت: مثلاً وقتي در كنار شهيد مهدي باكري بوديم جنگ و خون جنگ را احساس نمي‌كرديم و و با لذت به آن نگاه مي‌كرديم چرا كه اين دفاع حالت عبادت داشت.

وي خاطرنشان كرد: عكاسي دفاع مقدس ما تكنيكي نبود اما هر كسي اين عكس‌ها را مي‌بيند گويا عكس‌ها با مخاطب حرف مي‌زند. حتي يك كارگردان مطرح آمريكايي با ديدن عكس‌هايم گفت در عكس‌هاي جنگ شما زندگي و نفس وجود دارد.

عكاس دوران دفاع مقدس تصريح كرد: چرا عكاسي جنگ ما توسط دانشجويان نقد و بررسي نمي‌شود و كسي سمت اين جنس نگاه نمي‌رود، در حالي كه بايد جوانان دنبال حاصل كار عكاسان جنگ باشند كه چه تأثيري داشته است. در حقيقت مهم‌ترين ويژگي جنگ در عكاسي ما به نوعي زندگي است لذا انتظار مي‌رود جوانان دنبال اين باشند.


خبر تصادفي:
توليدات داخلي در ايران روز به روز بيشتر شده و كيفيت آن نيز افزايش مي يابد.توجه به اين مورد كاملا ضروري است بايد در ايران فرهنگ سازي شود تا مردم رو به خريد اجناس توليد داخل بياورند تا چرخه اقتصادي توليدات داخلي كشور پا به روند پيشرفت بگذارد.امروزه شاهد آن هستيم كه بيش از گذشته به توليدات داخلي توجه ميشود و همايت هاي مناسبي از جانب دولت براي اين محصولات و ادامه روند كاري آن ها ميشود.خوشبختانه استقبال مردم از اين توليدات داخلي بسيار خوب بوده است و رفته رفته بايد اين روند خوب را نيز بهبود بخشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.